1U neemt contact op met het Sociaal Kernteam Westland
U belt 140174. Dit is het klantcontactcentrum (KCC) van de gemeente Westland. Het KCC schakelt u door naar het Sociaal Kernteam Westland.
2Het Sociaal Kernteam Westland bekijkt uw vraag
De medewerkers van het Sociaal Kernteam Westland stellen u eventueel nog wat meer vragen en leggen het verdere proces aan u uit. U krijgt te horen of het Sociaal Kernteam Westland u kan helpen. Als dat zo is:
3Zorgregisseur neemt contact met u op
Een zorgregisseur neemt contact met u op. Dit wordt uw vaste contactpersoon bij het Sociaal Kernteam Westland. De zorgregisseur plant een gesprek met u in.
4Zorgregisseur komt bij u op huisbezoek
Om kennis te maken, maar ook om alle informatie te verzamelen die nodig is voor een aanvraag. Hij of zij vraagt u hoe het thuis en op school gaat: wat gaat goed, wat zijn de zorgen, wat zijn de wensen? Als het nodig is, praat de zorgregisseur met uw netwerk, zoals familie en vrienden. De zorgregisseur praat ook met uw kind(eren).
5Zorgregisseur verzamelt alle belangrijke informatie
De zorgregisseur verzamelt ook belangrijke informatie bij bijvoorbeeld school en naschoolse opvang en bij andere mensen uit uw omgeving. Ook hier vraagt de zorgregisseur wat goed gaat, en waar zorgen over zijn. Dit gebeurt natuurlijk alleen als u dit goed vindt.
6U krijgt een plan van aanpak
Alle informatie komt in het plan van aanpak te staan. Hierin staat wat uw hulpvraag precies is en welke zorgen en wensen er zijn. Ook staat in het plan van aanpak precies met welke hulp u geholpen kunt worden. De zorgregisseur bespreekt dit plan met u. Dit kan telefonisch, per mail of in een persoonlijk gesprek. Als u het eens bent met het plan van aanpak, ondertekent u het.
7De hulp aan u en uw kind begint
De hulpverlener neemt contact met u op en de hulp begint zo snel mogelijk. Let op: soms is er een wachttijd.