Skip to content
Bel ons : 140174

Informatief huisbezoek

Informatie


In het Westland worden zelfstandig wonende ouderen op allerlei manieren geholpen. Want natuurlijk blijft u het liefst zo lang mogelijk in uw eigen huis wonen. Daarom heeft Vitis Welzijn de dienst Informatief huisbezoek opgezet.

Wanneer krijg ik een Informatief huisbezoek?

Inwoners van Westland krijgen in de kroonjaren (bij 80, 85, 90 en 95 jaar) een brief van Vitis Welzijn, in samenwerking met de gemeente. In deze brief staat dat u een Informatief huisbezoek krijgt. Daarna nemen vrijwilligers van Vitis contact met u op om een afspraak te maken voor het huisbezoek.

Wat kan ik verwachten van een Informatief huisbezoek?

Tijdens het bezoek vragen de vrijwilligers van Vitis uitgebreid naar uw woon- en leefsituatie, zodat ze u zo goed mogelijk kunnen helpen. Daarna vertellen zij u waar u voor passende hulp terecht kunt. Ze luisteren dus heel goed naar uw persoonlijke behoeften en vertellen u alles over de mogelijkheden.

Mocht u daarna nog meer hulp nodig hebben, dan kunt u vragen om een gesprek met de welzijnsadviseur van Vitis Welzijn. De welzijnsadviseur helpt u bij het zoeken naar oplossingen en helpt u eventueel bij het aanvragen van een voorziening. Deze hulp is gratis.

Meer informatie en contact

0174 - 63 03 58 
De gemeente Westland ontwikkelde samen met Patijnenburg, het Sociaal Kernteam Westland en Vitis Welzijn het Sociaal Plein Westland.

Heeft u opmerkingen? Of ziet u informatie die niet juist is of aangevuld moet worden? Mail ons op: SociaalPleinWestland@gemeentewestland.nl
@2021 Sociaal Plein Westland | Proclaimer | Toegankelijkheid